CTA eller call-to-action knapper er en essentiel del af din hjemmesides ydeevne. CTA’er er med til at øge både konverteringer samt potentialet for gode resultater i dine marketingskampagner. Men ved du hvordan du skaber CTA som virker?   

Hvad bør du skrive i din CTA?

At skrive en overbevisende tekst til din call-to-action knap er ikke en nem opgave.Mange mennesker har afprøvet forskellige variationer og dette er muligvis en metode du også bør bruge.

Der er dog research på området som har undersøgt hvilke CTA tekster der virker bedre end andre. Nedenfor ses en række gode og dårlige eksempler.

DÅRLIGEGODE
Klik herLær mere
Download Få din gratis prøve nu
IndsendHold mig opdateret!
FortsætSe video/Læs mere
Køb nuTilføj til kurv

Hvad vi prøver at vise med disse eksempler er at er teksten på dine CTA knapper bør være mere personlig og venlig hvis du ønsker flere konverteringer.  .

Hvordan bør CTA så se ud?

Når du designer dine CTA knapper er der en række ting du skal være opmærksom på. Former og farver er afgørende for at opnå succes med call-to-actions og der findes ikke kun en rigtig måde at gøre det på. Ifølge professionelle er der dog visse designelementer du ikke må forsømme.

  • Få det til at skille sig ud

Formålet med en CTA er at generere leads og øge konvertering. Det er lige netop derfor du ikke ønsker at dine CTA smelter sammen med resten af dit indhold. At benytte forskellige, farver, former eller størrelser som skiller sig ud er den sikre vej at gå.

  • Gør det overbevisende

Dette er en svær opgave, men hvis du kommer i mål med den, kan du opnå uventede resultater. Du kan designe en overbevisende CTA ved at inkludere billeder af høj kvalitet, attraktive typografier og gennemtænkte farver. MarketingLand foreslår at et billede af en person der kigger tilbage på beskueren er en af de bedste metoder.

  • Vær sikker på de tilpasses din stil

En vigtig del af designet på dine CTA knapper er at sikre at det følger resten af din virksomheds designvalg. For eksempel, hvis du har et bestemt farveskema for din hjemmeside og din knap-farve er fra en helt andet farveområde, kan det virke som om du ikke har tænkt det ordentlig igennem. Det er ikke det indtryk du ønsker at give, er det vel?

Hvor skal du placere en CTA?

For at få mest muligt ud af dine CTA knapper er det vigtigt at du har positioneret dem rigtigt. Der findes tre gode tommelfingerregler til det:

  • Hav minimum en CTA knap på hver side – jo flere jo bedre
  • Hav mere end en CTA på hver side – folk har forskellige interesse og du ønsker at fange så mange af dem som muligt
  • Hav en CTA på toppen af dine sider – på den måde sikrer du dig at dine besøgende vil se det

Som vi nævnte i begyndelsen, at skabe en CTA som virker er ikke en nem opgave, men det er uden tvivl indsatsen værd. Hvad tænker du?  

Do you enjoy reading Crunch blog?

Do you enjoy reading Crunch blog?

Subscribe to our newsletter to receive the latest news and updates from our blog.

You have Successfully Subscribed!

Share This

Ved brug af denne hjemmeside accepterer du brugen af cookies Mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk