Definitionen af Online marketing

Online Markedsføring er kunsten og videnskaben til at sælge produkter og / eller tjenester via digitale netværk, såsom internettet og mobiltelefoner.

Kunsten med online markedsføring indebærer, at finde den rigtige online marketing mix af strategier, der appellerer til dit målrettede marked og som kan omsættes til salg.

Videnskaben om online markedsføring er den forskning og analyse, der indgår i at vælge online marketing strategier til at bruge og måle succesen med disse strategier.

 

Typer af online markedsføring

Search Engine Marketing

– omfatter både Search Engine Optimization (SEO) og Search Engine Marketing (SEM).

SEO er processen hvor du indstiller din virksomheds hjemmeside, så den står højere i søgeresultatet, når potentielle kunder indtaster de søgeord, der matcher dine produkttilbud. SEO er gratis.

SEM er betalt online marketing. Der er typisk et betaling pr. klik-gebyr hos søgemaskiner som Google, når den viser din annonce og en bruger indtaster en søgning ved hjælp af et af dine søgeord. SEM-statistikker kan give fremragende feedback om effektiviteten af ​​din annonce, såsom kliks. (Antallet af gange din annonce er blevet klikket på i forhold til det antal gange siden der indeholder annoncen, er blevet vist).

Online annoncering

Mens der stadig er bannerannoncer på internettet, findes der også andre utallige muligheder. Forskellige sociale medier, som Facebook, tilbyder deres egne reklameplatforme. Tjek vores opslag her, hvor vi giver dig 7 tips til succesfuld facebook annoncering.

Email Marketing

Når du har opbygget en abonnent email liste over potentielle kunder, der kan være interesseret i dine produkter eller tjenester, så er e-mail marketing en meget effektiv måde at få beskeden ud. Du kan holde dem opdateret med firmaets nyheder, kommende arrangementer og specialtilbud. Du kan sende nyhedsbreve og tilpassede produkter eller serviceydelser, der er specifikke for kundernes behov.

Social Media Marketing

Sociale medie platforme som: Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram og Pinterest (bare for at nævne nogle få) er alle muligheder for markedsføring online. Sociale medier er en endeløs samtale – det kræver aktiv deltagelse snarere end blot at sende annoncer om dine produkter eller tjenester. Det er altså en platform der kun vil lykkedes ved kontinuerlig tilstedeværelse.

Mobil markedsføring

Telefoner er hurtigt blevet den eneste ting, som du kan være sikker på at alle bærer på sig, hele tiden. Dette gør tekstbeskeder og andre former for mobilannoncering den bedste måde at nå dine potentielle kunder på. Flere virksomheder sender sms’er til kunder med tilbud, såsom optikhuse og netto. Men husk; dette må ikke gøres uden samtykke. 


Blogging

At have en forretnings blog er en anden måde at kommunikere med dine kunder og holde dem informeret om dine produkter eller tjenester. En blog kan bruges til at give råd og få nyttig feedback. Men også bruges i forbindelse med SEO, da det øger kliks, – fra søgemaskiner til din hjemmeside.

 

Hvorfor har du brug for en online tilstedeværelse?


Online markedsføring bliver stadig vigtigere for små virksomheder af alle typer. Tidligere var online markedsføring noget, som lokale firmaer med god grund, kunne ignorere. Det var ikke fornuftigt at spilde tid og penge på online markedsføring, da virksomheden var lokal.
Nu med folks nye vane med, at søge på internettet først, er det vigtigt. Vi vil gå så langt som at sige, at alle virksomheder bør inkludere online markedsføring i deres marketing mix. Læs med her, og lær mere om responsivt design, hvad det er og hvorfor du skal have det. 

Bortset fra online reklame er dit online-omdømme også meget vigtigt. Også selvom du ikke driver forretning over internettet. Før at en ny kunde beslutter sig for at bruge din virksomhed, vil de ofte kontrollere online anmeldelser. Derfor er det at opbygge et omdømme for kvalitet og kundeservice meget vigtigt.

Der er mange måder at markedsføre sin virksomhed på online, men det er ikke dem alle der virker lige godt hver gang. Det handler om at kende sin målgruppe og vide hvilke kanaler de befinder sig på.

 

Held og lykke

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev og få spændende nyheder hver uge!

Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet!

Ved brug af denne hjemmeside accepterer du brugen af cookies Mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk