Nye kampagner op til ferier og kulturelle begivenheder betaler sig

Forberedelsen til den kommende ferie er allerede begyndt. Mange virksomheder arbejder hårdt på deres kampagner, nogle virksomheder bruger op til et år i forvejen på eksempelvis deres julekampagner.

Det lader til, at dette år ikke vil være anderledes end de foregående, når man taler om ferie shopping – i virkeligheden bruger folk skøre mængder penge til dekoration, gaver og div. tilbehør, når de fejre en kalender begivenhed. Så hvorfor springe en ferie over, når du nemt kan forberede en feriekampagne, der ikke kun giver dig indtægter, men også kan føre til nye loyale kunder.

For at hjælpe dig med at oprette dette års feriekampagne, har vi forberedt denne enkle guide til en stærk feriemarkedsføring.

Sæt et mål

Det er sandsynligvis unødvendigt at sige, men vi kan ikke starte uden at nævne vigtigheden af at sætte et mål. Det er ikke altid en let opgave, men det er obligatorisk. Så sæt dig ned og tænk over det ønskede resultat for din kampagne – men husk at være realistisk. Disse spørgsmål kan hjælpe dig med at definere dit marketing mål:

  • Hvad er dine forventninger til kampagneudfaldet?
  • Hvor meget overskud vil dit firma generere?
  • Hvordan skal væksten måles?

Læg et budget

Det andet trin i din feriemarketingplan er at definere, hvor mange penge du er villig til at bruge. Dette budget vil gå til at fremme kampagnen med betalt reklame, men glem ikke, at det er en investering. Hvis budgettet er for lavt, bliver resultatet måske ikke det, du ønsker. På den anden side kan en masse penge på forfremmelse, kombineret med at sælge ting på rabat, måske ende med at blive et tab for din virksomhed

Det er vigtigt, at du gennemgår dit budget nøje og overvejer alle mulige scenarier. Det er altid en god idé at lave en risikoanalyse.

Overvej betalt reklame

Vi kan ikke gå videre uden at nævne den afgørende betydning af betalt reklame op til ferier. Alle virksomheder på markedet vil “kæmpe” for kundens opmærksomhed, og de mest aktive vil betale for reklame enten med AdWords eller på sociale medier.

Hvis du nogensinde har annonceret, ved du sikkert, at det kræver gode planlægningsfærdigheder og henholdsvis tid. Husk det!

Rabatter og tilbud

Nu til hjertet af jeres feriekampagne – tilbudet du vil give dine kunder. Det kan indeholde mange forskellige ting, men her er et par forslag, som vi synes fungerer godt:

  • Gratis fragt
  • Køb 2, betal for 1 (eller lignende)
  • % rabat på udvalgte varer
  • Tidsbegrænsede tilbud
  • Gavekort

Der findes mange idéer til gode tilbud. Det vigtigste er at de er ærlige og skiller sig ud fra hverdagens priser. At vedligeholde en troværdighed hos sine kunder er altafgørende for en succesfuld forretning.

Vigtige internationale datoer

  • Valentines day: 14. Februar (fast dato)
  • Mors dag: 13. Maj 2018
  • Fars dag: 5. Juni 2018
  • Halloween: 31. Oktober (fast dato)
  • Black friday: 23. November 2018
  • Cyber mandag: 26. November 2018
  • Grøn mandag: 09. December 2018

 

Tænk ud af boksen – brug de danske kalender begivenheder

  • Fastelavn
  • Vinterferien
  • Påsken
  • Blå mandag og studentertiden
  • Efterårsferien

Der findes et utal af arrangermenter i Danmark der efterhånden har fået en stor betydning for vores kultur. Det handler om at bruge disse begivenheder til din fordel og finde den der er relevant for din virksomhed. Eks. Roskilde festival, Distortion festival, Karneval i Ålborg, Copenhagen pride eller Jazz festivalen. Flere virksomheder såsom Harald Nyborg eller Jydsk sælger for eksempel festival udstyr billigt op til festivalerne og i restaurationsbranchen i København gør mange en del ud af at skille sig ud og tiltrække kunder ved kulturalle begivenheder som; modeugen og Jazz festivalen.

Det er altid en god ide at blive set. Så kom ud boksen.

Vi ønsker dig held og lykke!

 

Do you enjoy reading Crunch blog?

Do you enjoy reading Crunch blog?

Subscribe to our newsletter to receive the latest news and updates from our blog.

You have Successfully Subscribed!

Share This

Ved brug af denne hjemmeside accepterer du brugen af cookies Mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk