Hvis du ikke har hørt om det nye smartphone spil; Pokémon GO, har du måske sovet under en sten. Siden spillet blev lanceret for et par uger siden (6. juli 2016), har det taget hele den online verden med storm. Det bliver betragtet som en af de mest succesfulde mobile spil nogensinde. Vi vil kort beskrive det for dig.

Hvad er Pokémon Go?

Det er en gratis lokalitetbaseret, augmented reality (AR) spil udviklet af Niantic til iOS- og Android-enheder.

Den gør brug af GPS og kameraet. Spillet giver spillerne mulighed for at fange, kæmpe og træne virtuelle væsener kaldet Pokémon. De vises på enhedens skærm som om de er her, i den virkelige verden.

PokéStops er de steder, hvor du kan få bestemte genstande som du kan bruge i spillet. De er en stor del af spillet og markedsføringspecialister har fundet en måde at bruge dem på en rigtig god måde.

pokemon go

[Image source:www.funnysigns.net]

Hvordan fungerer Pokémon Go?

Hvis det sker, at din lokale butik eller restaurant er et PokéStop, en PokéGym eller hvis der er en Pokémon i nærheden, så er du heldig. Det betyder, at du kan bruge det til at markedsføre din butik, restaurant eller lokation. Ved hjælp af Pokémon GO kan vi forsikre dig, at antallet af besøgende vil stige betydeligt. For eksempel, hvis du har en Pokémon i eller i nærheden af din butik, kan du bede spillerne om at offentliggøre screenshots på sociale medier med den Pokémon de fanger med din butik i baggrunden. Du kan altid regne med at de sociale medier skaber opmærksomhed.

Desværre er det endnu ikke muligt at skabe sit eget PokéStop. Der er dog planer om, at det kommer til virksomheder, så de kan få deres eget PokéStop.

Hvordan kan du bruge Pokémon Go?

Hvis du nu tilfældigvis har et PokéStop et sted i nærheden, har du mulighed for at købe “lure modules”. “Lure modules” kan kun bruges ved PokéStops, og de tiltrækker Pokémon til denne placering i 30 minutter. Alle spillere i spillet vil kunne se, om der er en “Lure module” på et PokéStop. Det siges at være en god investering, så hvis du finder det rigtige tidspunkt, kan du blive overrasket. Især hvis du tilbyder en forfriskende drink eller en is som spillerne kan nyde i det solrige vejr.

En ting du kan gøre for at tiltrække spillere til din lokale virksomhed er, at du kan give dem nogle rabatter for at være Pokémon spillere. Dette kan gøres selvom du ikke er så tæt på et PokéStop eller en Pokémon. Du kunne for eksempel give dem 10% rabat på køb, hvis de har en samling af Pokémon i den såkaldte Pokédex. En anden idé er en lille gave baseret på deres niveau i spillet. Kun fantasien sætter grænser – prøv at være kreativ.

Hvad kan vi lære af Pokémon Go?

Her er hvad der sker – et spil er kommet, og det har allerede ændret en masse. Lige fra den måde vi spiller mobilspil på, til den måde, virksomheder kan fremmes på. Det er ikke længere nødvendigt at sidde alene i sin sofa og spille spil. Med den ændring kan virksomheder drage nytte af den nye måde at spille, ved at interagere med spilleren.

Og det hele skete inden for blot et par uger. Tænk på alt det der stadig er på vej. Vi håber det bliver godt og er spændt på hvordan det kan bruges til at fremme din virksomhed.

Held og lykke

Do you enjoy reading Crunch blog?

Do you enjoy reading Crunch blog?

Subscribe to our newsletter to receive the latest news and updates from our blog.

You have Successfully Subscribed!

Share This

Ved brug af denne hjemmeside accepterer du brugen af cookies Mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk