Crunch Blog

Ønsker du også at blive synlig på Facebook
Facebook page

Du kender sikkert situationen. Du har postet et opslag på det sociale medie som Facebook, men det får ikke nær så meget opmærksomhed, som du havde håbet. Dine opslag drukner simpelthen i mængden på det uendelige nyhedsfeed – men frygt ej mere, vi har fundet løsningen til dig.

Brugerne på det socialt medie, som Facebook kan bruge Facebook side til at se annoncer på Facebook, som også skaber værdi for brugerne, ellers kan man også se Facebook lives, hvis man hellere kan lide det.

Hemmeligheden bag Facebooks nyhedsfeed algoritme er blevet skåret ned til fire enkle steps, som vi her vil guide dig igennem.

Step 1. Inventar

I første step tager Facebook et kig på alle historier postet af dine venner samt fra grupper og sider du følger.

Step 2. Signaler

Facebook prøver derefter at beregne, hvilke historier du vil finde mest interessante. Dette beregnes ved at kigge på forskellige parametre såsom: hvem der postede historien, hvad klokken er, hvilken enhed du benytter dig af mm. Facebook kalder disse data for ”signaler”.

Step 3. Forudsigelse

Facebook bruger derefter disse signaler til at forudse mulige udfald: hvor stor er sandsynligheden for, at du bruger tid på at læse historien, kommentere på historien, reagere på historien eller dele historien.

Step 4. Score

I det sidste step vil Facebook samle alle ovenstående informationer og beregne en såkaldt “relevans score” for alle historierne. Desto højere score, desto højere chance er der for, at du vil have interesse i historien – ifølge Facebook altså.

Læs mere nedenfor så kan du finde seks tips til, hvordan du kan optimere dit indhold til Facebooks algoritme og dermed opnå større succes på nyhedsfeeded.

Info om Facebook

Ring til os allerede i dag

+45 50 55 40 97

Eller bliv kontaktet af en af vores eksperter