Du har sikkert hørt om det nye smartphone spil Pokeémon GO – en af de mest populære på internettet disse dage. Hvis du ikke har, vil vi kort beskrive det for dig: en gratis lokalitetbaseret augmented reality spil udviklet af Niantic til iOS- og Android-enheder. Den gør brug af GPS og kameraet, og spillet giver spillerne mulighed for at fange, kæmpe og træne virtuelle væsener kaldet Pokémon, der vises på enhedens skærme som om de er i den virkelige verden.

Siden spillet blev lanceret for et par uger siden (6. juli 2016), har det taget hele den online verden med storm ved at blive betragtet som en af de mest succesfulde mobile spil nogensinde.

PokéStops er de steder, hvor du kan få bestemte genstande som du kan bruge i spillet. De er en stor del af spillet og markedsføringspecialister har fundet en måde at bruge dem på en rigtig god måde.

pokemon_go_promo

[Image source:www.funnysigns.net]

 

Hvis det sker, at din lokale butik eller restaurant er etPokéStop, en PokéGym eller hvis der er en Pokémon i nærheden, så er du heldig. Det betyder, at du kan bruge det til at markedsføre din butik, restaurant eller hvad det skulle være ved hjælp af Pokémon GO, og vi kan forsikre dig, at antallet af besøgende vil stige betydeligt. For eksempel, hvis du har en Pokémon i eller i nærheden af din butik, kan du bede spillerne om at offentliggøre screenshots på sociale medier med den Pokémon de fanger og din butik i baggrunden – du kan altid regne med at de sociale medier skaber opmærksomhed.

Desværre er det endnu ikke muligt at skabe sit eget PokéStop, men der er planer om, at det kommer til virksomheder, så de kan få deres eget PokéStop.

Men hvis du tilfældigvis har et PokéStop et sted i nærheden, har du mulighed for at købe “lure modules”. “Lure modules” kan kun bruges ved PokéStops, og de tiltrækker Pokémon til denne placering i 30 minutter. Alle spillere i spillet vil kunne se, om der er en “Lure module” på etPokéStop. Det siges at være en god investering, så hvis du finder det rigtige tidspunkt, kan du blive overrasket. Især hvis du tilbyder en forfriskende drink eller is som spillerne kan nyde i det solrige vejr.

En ting du kan gøre for at tiltrække spillere til din lokale virksomhed, selv om du ikke er så tæt på et okéStop eller en Pokémon, er, at du kan give dem nogle rabatter for at være Pokémon spillere – tilbyde dem 10% rabat på køb, hvis de har en samling af Pokémoni den såkaldte Pokédex, eller en lille gave baseret på deres niveau i spillet. Du kan være kreativ.

Her er hvad der sker – et spil er kommet, og det har allerede ændret en masse – fra den måde, vi spiller mobilspil (ikke sidder på sofaen, men interagere med andre i det virkelige liv) til den måde, virksomheder kan fremmes på.

Og det hele skete inden for blot et par uger. Forestil det, der stadig er på vej. Vi håber, det bliver godt.

Vi vil holde dig opdateret med nyheder om Pokémon GO, og hvordan du kan bruge det til at fremme din virksomhed.