Du har muligvis en flot designet hjemmeside til din virksomhed, men måske er resultaterne ikke så gode som forventet. Har du nogensinde tænkt over, hvad årsagen kunne være? Gennem en ny analyse har vi fået øjnene op for nogle af de væsentligste funktioner til at opnå bedre ydeevne på din hjemmeside.

Nedenfor har vi en lavet en liste med forslag til hvordan du kan skabe mere trafik på din hjemmeside.

Call to action

En “call-to-action”-knap (eller CTA) er noget, du absolut bør medtage på din hjemmeside. Det er et nyttigt værktøj til indsamling af oplysninger om personer, der besøger din hjemmeside og er interesseret i dine produkter og tjenester.

Hvad enten det er en “tilmeld”-knap til et nyhedsbrevs eller bare et link  til nogle relaterede produkter eller artikler, er det en af de bedste måder til at holde den besøgendes interesse for din hjemmeside. Selvfølgelig bør disse “call- to-action”-knapper føre til noget, der er noget værd for brugeren.

Tilmelding til nyhedsbrev

Når det drejer sig om “call-to-action”-knapper, er det en god idé at sende et nyhedsbrev  regelmæssigt til de kunder, der har tilmeldt sig nyhedsbrevet. Det er i bund og grund den digitale version af de gratis magasiner og aviser, vi finder i vores postkasser.

Først og fremmest skal man være meget bevidst om indholdet af nyhedsbrevet, og du bør være i stand til at give dine kunder værdifulde oplysninger, ikke kun tilfældige annoncer på produkter. At give nye tilbud via et nyhedsbrev kan øge salget, men at opbygge et forhold til kunderne er en langsigtet investering. Vis dem, at du holder af dem!

Sørg derfor for, at tilmeldingsknappen til dit nyhedsbrev er iøjnefaldende og ser godt ud for de besøgende – så kan du begynde at skabe tiltalende nyhedsbreve.

Links til sociale medier

I øjeblikket er sociale medier en stor del af vores hverdag, og der er ingen tvivl om, at det er et nyttigt redskab, hvis du ønsker at trænge dybere ind på dit marked. Sociale medier er en gratis kanal, som gør, at du kan nå ud til og nemt kommunikere med en bred vifte af kunder.

Den succesfulde virksomhed skal være til stede på de sociale medier. Det er imidlertid en vigtig del af din sociale medie strategi, at have links fra din hjemmeside til din virksomhedsprofil på de enkelte sociale medier.

Vi vil derfor også anbefale, at vigtigt indhold kan deles på sociale medier via en “del”-knap.

Kontaktformular

For det første, er det naturligvis vigtigt at give dine kontaktoplysninger på din hjemmeside, da dette er væsentligt for kontakt med din virksomhed. Afhængigt af hvordan du helst vil kontaktes af dine kunder, kan du inkludere forskellige kontaktkanaler – e-mail adresse, telefonnummer, adresse mv.

For det andet, har teknologien givet os mulighed for at forenkle tingene ved hjælp af kontaktformularer direkte på vores hjemmeside, så kunderne hurtigt kan stille spørgsmål og modtage de oplysninger, de har brug for.

Hvem ønsker ikke at gøre tingene på den nemmest mulige måde? Hvorfor åbne tusindvis af nye faner, når vi allerede kan sende e-mails direkte fra den hjemmeside vi er på? Der skal kun udfyldes et par felter og et klik, hvorefter forbindelsen mellem dig og din kunde er etableret. Fedt, ik’?

Responsivt design

Eftersom det at surfe på internettet via mobile enheder bliver mere og mere almindeligt, skal du overveje at optimere din hjemmeside til smartphones og tablets. “Responsivt design” betyder, at din hjemmeside vil se lige så godt ud på mobile enheder som på din stationære computer. Alle de funktioner, du har inkluderet, vil ikke komme til at mangle eller se underlige ud, selv om de ses på mindre skærme.

Desuden skal du ikke glemme at holde øje med de nyeste trends, fordi dette kan være med til at vise dine kunder, at du ikke bare er ligeglad. Du ønsker jo at gøre dem glade og tilfredse med den oplevelse de får på din hjemmeside.

Søgemaskineoptimering

Ved at lade søgemaskinerne let finde din virksomheds hjemmeside er meget afgørende for din virksomheds succes – især hvis du hovedsageligt er afhængig af online markedsføring. Responsivt design og sociale mediers tilstedeværelse er en stor del af søgemaskineoptimeringen, men der er mange andre måder til at komme i toppen af søgeresultaterne, når potentielle kunder søger efter dig. Det kan være ganske svært at optimere  for ikke-fagfolk, men der er en række kompetente virksomheder, der leverer søgemaskineoptimering.

Sørg derfor for at følge med i hvad er sidste nyt inden for søgemaskineoptimering (SEO) eller tag kontakt med en person eller virksomhed, der kender til området og kan hjælpe dig.

Vi håber, at du efter at have læst denne liste, vil være opmærksom på de nødvendige funktioner på en virksomheds hjemmeside og at det vil hjælpe dig til at forbedre dine online markedsføringsresultater.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller ønsker du at dele din oplevelse med os, efterlad da venligst en kommentar nedenfor.

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev og få spændende nyheder hver uge!

Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet!