Du kender sikkert situationen. Du har postet et opslag på Facebook, men det får ikke nær så meget opmærksomhed som du havde håbet. Dine opslag drukner simpelthen i mængden på det uendelige nyheds feed – men frygt ej mere, vi har fundet løsningen til dig.

Hemmeligheden bag Facebooks nyheds feed algoritme er blevet skåret ned til fire enkle steps som vi her vil guide dig igennem.

Step 1. Inventar

I første step tager Facebook et kig på alle historier postet af dine venner samt fra grupper og sider du følger.

Step 2. Signaler

Facebook prøver derefter at beregne hvilke historier du vil finde mest interessante. Dette beregnes ved at kigge på forskellige parametre såsom: hvem der postede historien, hvad klokken er, hvilken enhed du benytter dig af mm. Facebook kalder disse
data for ”signaler”.

Step 3. Forudsigelse

Facebook bruger derefter disse signaler til at forudse mulige udfald: hvor stor er sandsynligheden for at du bruger tid på at læse historien, kommentere på historien, reagere på historien eller dele historien.

Step 4. Score

I det sidste step vil Facebook samle alle ovenstående informationer og beregne en såkaldt “relevans score” for alle historierne. Desto højere score, desto højere chance er der for at du vil have interesse i historien – ifølge Facebook altså.

Nedenfor vil du finde seks tips til hvordan du kan optimere dit indhold til Facebooks algoritme og dermed opnå større succes på nyheds feeded.

synlig på Facebook
Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev og få spændende nyheder hver uge!

Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet!