At skabe succesfulde Facebook opslag er ikke raketvidenskab, men det kræver alligevel visse overvejelser. Der postes millioner af opslag på Facebook hvert minut og desværre opnår ikke alle opslag de forventede resultater.

Med næsten 2 milliarder aktive brugere og mange virksomheder, som afhænger af dem for at øge salg, er Facebook kongen af de sociale medier. Facebook er blevet en vigtig kommunikationskanal og enhver god marketingsmedarbejder ved, at det er essentielt for den moderne virksomhed at være online.

På trods af dette har medarbejdere ofte problemer med at finde den bedste måde at engagere deres følgere på. Sociale medier handler i høj grad om at være social – at være der for dine kunder, at besvare deres spørgsmål og at give dem hvad de vil have.

En af de bedste måde at gøre dette på er ved at udarbejde succesfulde Facebook opslag. Men hvad indeholder et succesfuldt Facebook opslag egentlig? Følg disse 7 simple trin til succesfulde Facebook opslag for at opnå dine mål for det sociale medie.

Undgå hashtags
At benytte sig af hashtags i Facebook opslag er ikke så brugbart som du måske tænker. Hashtags hører som oftest hjemme på andre platforme såsom Twitter og Instagram. Undersøgelser viser at hashtags rent faktisk kan mindske dine chancer for et viralt opslag på Facebook. Dette er grunden at til du måske skal overveje, at droppe hashtagget næste gang du skal udarbejde et opslag til din Facebook side.

Hvis du benytter dig af flere forskellige sociale medier samtidig, er det vigtigt at huske at hvert opslag skal tilpasses de forskellige medier.

Brug emojis
Mennesker er meget visuelle anlagt, så hvad kunne være en bedre måde at udtrykke sig på end med en emoji? Vi er efterhånden så vant til at bruge emojis i vores hverdag, så at benytte emojis er en nem måde at engagere dine følgere på. Hvis du har brug for flere beviser, rapporterer HubSpot at bare en enkelt emoji kan øge antallet af likes med 57%, antallet af kommentarer med 33% og antallet af delinger med 33% sammenlignet med opslag uden emojis.

Stil spørgsmål
En anden smart måde at øge engagementet hos dine følgere på, er ved at stille dem spørgsmål. Spørg ind til deres meninger omkring industri-relaterede emner eller noget andet de kunne finde interessant. Du kan enten give dem flere forskellige svarmuligheder eller du kan efterlade et tomt felt som de selv kan fylde ud. Dette er en af de små hemmeligheder til et succesfuldt Facebook opslag.

Hvad ville du spørge dine Facebook følgere om, hvis du kunne gøre det lige nu?

Brug billeder
Billeder siger mere end tusinde ord og kan både engagere og provokere til samtaler. Der er mange eksempler på succesfulde Facebook opslag og størstedelen af dem indeholder et billede. Det er op til dig, men et appellerende billede er en mulighed for at stoppe folk i at scrolle videre.

Vi anbefaler billeder af høj kvalitet med et strejf af din egen visuelle identitet. Glem heller ikke at være konsekvent i din billedstil.

Vær konkret
Selvom nogle mennesker bruger meget tid på at skrive et Facebook opslag, er det desværre ikke det samme når opslaget skal læses. Vi vil gerne have så meget ud af Facebook så hurtigt som muligt og bruger derfor ikke særlig lang tid pr. opslag. Dette er grunden til at det er en god idé at være kort og konkret i Facebook opslag.

Brug call-to-action (CTA)
Det er som sagt en god idé at være kort og konkret, men du skal aldrig ofre dine call to actions i dine Facebook opslag. Prøv at gøre det så nemt som muligt for folk at forstå hvad du vil have dem til at gøre. Skub dem i den rigtige retning.

Det gør ikke nogen forskel om målet med dit opslag er at skaffe mere trafik til din hjemmeside eller om du bare gerne vil engagere følgere til en samtale – lad dem altid vide præcis hvad det er du ønsker, de skal gøre, når de læser dit opslag.

Find den rette timing
Vi er opmærksomme på, at det er svært at definere det optimale tidspunkt at poste opslag på Facebook. Undersøgelser viser dog, at engagementet er højest mellem kl. 12.00 og 15.00 på mandage, onsdage, torsdage og fredage.

Facebook opslag
Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev og få spændende nyheder hver uge!

Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet!