Crunch har samlet 6 gode råd til dit næste business møde.

Drop de private emner
Mange vil gerne have et nærmest venskabeligt bånd til deres kunder eller samarbejdspartnere, men man skal passe på med at gå for hurtigt frem. Hold dig fra emner som religion, politik og endda penge, da de alle er potentielle minefelter for akavede og skadende diskussioner.

Pas på med ”jeg”
Undervejs i en business diskussion har mange en tendens til at blive fanget af hvad de selv ønsker og forventer. Pas meget på med det, da det hurtigt kan få dig til at virke selvisk eller aggressiv.

For at undgå at dine kunder eller partnere får et forkert indtryk af dig kan du i stedet for ordet ”jeg” prøve at benytte ordet ”vi” og ”vores”. På den måde inkluderer du dem i dine ønsker og forventninger og virker på den måde oprigtigt interesseret.

Improviser ikke
Nogle mennesker er komfortable med at improvisere et helt møde igennem og tror at deres evner og ekspertise sagtens kan føre dem igennem. Dette ses dog ofte som uprofessionel opførsel. Ligegyldigt om du er til et møde eller selv afholder det, bør du altid være forberedt og velinformeret om mødets formål.

Vær en god lytter
At afholde et møde for demotiverede mennesker er et af de værste scenarier. Når nogle er demotiverede, viser det alle de andre at de simpelthen ikke er interesserede og der vil muligvis ikke komme meget konstruktivt ud af mødet.

Et motiveret sind kan generere gavnlig diskussion og komme med feedback, hvilket er vigtigt for at vise alle respekt. Giv dem altid din fulde opmærksomhed.

Opsummer altid til sidst
Undervejs i et møde kan mennesker nemt komme til at fokusere på forskellige ting, misforstå eller huske forkert. Derfor er det en god idé altid at opsummere alle de vigtige pointer fra mødet til sidst, så alle deltagende står på samme side. Dette kan også hjælpe med at bryde store emner ned i mindre bidder, så alle efterfølgende husker hvad i blev enige om.

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev og få spændende nyheder hver uge!

Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet!