Ikke alle virksomheder har brug for at investere enorme summer på reklamer, hvis de ønsker at tiltrække flere mennesker til at besøge deres hjemmeside. Moderne teknologier giver os mulighed for at nå ud til vores kunder gennem forskellige kanaler. Vi behøver blot at finde ud af, hvilke  fungerer bedst for vores virksomheds behov.

Facebook Remarketing

En af de bedste markedsføringsværktøjer er uden tvivl Facebook – både for B2B og B2C virksomheder. I 2015 var der 40 millioner små virksomheder på Facebook, ifølge Facebooks oplysninger. Det betyder, at folk forventer, at du er der, at være social.

Facebook kan helt sikkert få trafik til din hjemmeside. Til at starte med, præsenterer vi dig for begrebet “Remarketing”.

Ved at installere en Facebook sporingspixel på din hjemmeside kan du fortsætte med at markedsføre til kunder, selv når de har forladt din hjemmeside. Dette vil helt sikkert øge antallet af tilbagevendende besøgende, som kan vise sig at skaffe dig nye kunder.

Facebook email til brugerdefinerede kundesegmenter

Som sagt, er Facebook fantastisk til markedsføring. En anden ting du kan gøre ved hjælp af “sociale netværk” er at kommunikere med folk fra din e-mailliste. Ved at uploade denne liste på Facebook kan du finde de sociale profiler af mennesker, der har delt deres e-mails. Det betyder, at du vil være i stand til at markedsføre til dem på farten – på deres mobile enheder.

E-mail nyhedsbrev

Jeg tror, vi alle ved, hvordan e-mails allerede kan være brugbare for sociale medier . Men e-mail nyhedsbrevet kan også skaffe en hel masse trafik til hjemmesiden.

Så dét at opbygge en e-mailliste kan vise sig at være afgørende for at fremme din virksomhed – ikke kun at bruge de sociale medier, men også sende et nyhedsbrev med fantastisk indhold eller særlige tilbud til dine eksisterende og potentielle kunder.

Og glem ikke at inkludere en tilmeldelsesformular nyhedsbrevet  på din hjemmeside.

Skriv en blog

Det er bevist, at blogging får trafik ind på en hjemmeside. Mike Templeman, grundlægger af Foxtail Marketing, skriver i sin artikel: fra 2 blogindlæg om ugen har de øget antallet til 10, og det bragte dem 300% mere trafik på bare 2 måneder. Virksomheder har prøvet, og det lykkedes for dem. Så bare begynd at skrive om, hvad din målgruppe er interesseret i. Og vær tålmodig.

Promover din blog på Facebook

Da langt de fleste bruger sociale medier i dag, er det virkelig svært at konkurrere med andre virksomheder til den organiske rækkevidde?. Faktisk så er det kun folk, der allerede kan lide din side som ser dit indlæg, hvis du ikke bruger betalt reklame. Og da 40% af alle Facebook-brugere ikke kan lide “brand-sider”, skal du måske overveje at investere en lille sum penge på Facebooks betalt reklame. En god strategi er at have en kampagne med dine blogindlæg og målrette dit brugerdefinerede publikum og dit nye publikum.

Søgemaskineoptimering

Sidst men ikke mindst – optimer din hjemmeside for søgemaskinerne. Du har måske læst det tusind gange, men ja, indholdet er vigtigst, når det kommer til SEO. Så skab godt indhold og vær ikke bange for at eksperimentere med nye ting.

Alle de tips, som vi giver dig, har vist sig at arbejde med succes for en masse virksomheder. Men hvis der er noget, du gerne vil tilføje eller foreslå, vil vi være glade for at høre fra dig i kommentarfeltet nedenfor.

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev

Meld dig til vores nyhedsbrev og få spændende nyheder hver uge!

Du er nu tilmeldt nyhedsbrevet!